همانطور که در مطلب «وب سایت چیست؟» تلویحا توضیح داده شد امروزه کمتر سازمان یا شرکتی را می توان یافت که از طریق این رسانه یعنی وب سایت با مخاطبان و مشتریان خود ارتباط برقرار ننماید. وب سایت بستری است که ارتباط یک طرفه و دو طرفه را میان مشتری یا مخاطب و صاحب کسب و کار یا خدمت برقرار می نماید
تا از این طریق، صاحب کسب و کار بتواند کالاها و خدمات خود را عرضه نموده و مشتریان خود را بیابد. یا اگر وب سایت، از نوع فروشگاه اینترنتی باشد در همانجا مشتری را ترغیب به خرید و پرداخت مبلغ آن کالا یا خدمت نماید.
در مورد سازمان های دولتی و غیر دولتی نیز می توان به بخشی از مزیت های وب سایت اشاره نمود و آن اینکه می توان کلیه امور ثبت نام و یا پیش ثبت نام را از طریق وب سایت انجام داد تا دیگر نیازی به حضور در سازمان مربوطه نباشد. بعنوان مثال: ثبت نام برای دریافت پروانه کسب.